Suunnittelu ja brändäys
Luodaan brändillesi muistettava, luotettava ja yksilöllinen logo. Suunnittelemme sinulle uniikin yritys- tai tuoteilmeen, joka luo vankan pohjan kaikelle markkinoinnille ja viestinnälle.
Taustatyö ja ideointi
Jotta tiedetään millaista mainontaa ja kenelle ollaan tekemässä, tutustumme aina yritykseen ja tuotteeseen, selvitämme kilpailijat sekä kohderyhmät. Ideoimme yhdessä asiakkaan kanssa mahdollisia uusia tapoja tehdä toimivaa markkinointia ja kuuntelemme mikä on aiemmin toiminut ja mikä ei.
Konseptointi ja pääviestit
Konseptisuunnittelulla kirkastetaan se mitä brändi edustaa ja tarjoaa. Konseptisuunnittelun tavoitteena on mainostoimiston ja asiakkaan yhteinen näkemys brändin imagosta, pääviesteistä, kohderyhmistä ja toimenpiteistä, jotka ovat toteutettavissa sovitussa budjetissa ja aikataulussa.
Logon ja brändi-ilmeen suunnittelu
Graafisen ilmeen suunnittelun tarkoituksena on luoda yritykselle tai tuotteelle yksilöllinen ja tunnistettava visuaalinen ilme. Logo ja liikemerkki voidaan suunnitella täysin puhtaalta pöydältä tai se voi olla olemassa olevan logon modernisointi säilyttäen brändin jo aiemmin saavuttaman tunnistettavuuden. Suunniteltua yritys- tai tuoteilmettä hyödynnetään kautta linjan verkkosivuilla, esitteissä, mainoksissa, tuotepakkauksissa, käyntikorteissa, sosiaalisessa mediassa ja kaikkialla missä yritys tai tuote näkyy ja kuuluu.
Graafisen ohjeiston ja brändikirjan toteutus
Graafinen ohjeisto on yritys- tai tuoteilmeen ja logon käytön "ohjekirja" yrityksen henkilökunnalle ja muille yrityksen aineistojen kanssa työskenteleville. Graafisessa ohjeistuksessa esitellään logo, sen käyttötavat eri tilanteissa, tunnusvärit ja typografia eli fontit, niiden leikkaukset ja muotoilut. Graafinen ohjeistus voi sisältää myös esimerkkejä logon käytöstä vaatteissa, autoissa, liiketilojen teippauksissa tai vaikka kahvimukissa. Yrityksen tai tuotteen brändi-ilmeestä voidaan laatia myös laajempi brändikirja (brand book) jossa esitellään tarkemmin visuaalisen ilmeen lisäksi ns. "tone of voice", eli brändin persoonallisuus ja arvot.
Markkinointisuunnitelman toteutus
Markkinointisuunnitelma sisältää yleensä ehdotuksen välittömistä kehitystarpeista sekä toimenpiteet lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä. Usein hyödynnetään ns. vuosikelloa, jossa huomioidaan mm. mahdolliset sesongit ja tapahtumat kalenterivuoden aikana.
Seuranta ja kehittäminen
Seuraamme yhdessä kanssasi miten toteutetut markkinointitoimenpiteet ja aineistot toimivat ja kehitämme niitä saavuttaaksemme parhaat mahdolliset tulokset. Teemme tarvittaessa päivitykset ja muutokset aineistoihin jotta materiaalisi pysyvät ajan tasalla.
Markkinoinnin ulkoistaminen
Teemme useille asiakkaillemme jatkuvaa markkinoinnin suunnittelua ja koordinointia eri laajuudella. Ulkoistamalla markkinointisi meille, saat käyttöösi usean eri ammattilaisen osaamisen markkinoinnin suunnitteluun ja toteuttamiseen - aina kun tarvitset.
Lue lisää ja katso referenssit
Lue lisää ja katso referenssit
Referenssejä brändinrakennuksesta
Super- ja luksusautojen markkinointi eroaa merkittävästi perinteisten autoliikkeiden markkinoinnista, puhumattakaan maailman arvostetuimmasta automerkistä – Ferrarista. Virallinen edustus ja huippubrändin asettamat…
The Hotel Maria asettaa täysin oman vaatimustasonsa markkinointiviestinnän suunnittelulle, joka räätälöidään laatutietoiselle ja vaativalle kohderyhmälle niin kotimaassa kuin ulkomailla. Luksustuotteiden…
Suunnittelimme Bilbutikenin uuden yritysilmeen sisältäen logon, värit ja myyntimateriaalit, sekä toteutimme verkkosivuston visuaalisen ilmeen. Toteutimme sivustolle mm. integraation sekä automaatiot…
Suunnittelimme ja toteutimme Rockroth Oy:lle sekä yrityksen viimeisimmälle innovaatiolle BeamAce-mitoituslaitteelle brändi-ilmeen. Olimme mukana myös itse laitteen muotoiluprosessissa ja sunnittelimme mm.…
Suunnittelimme Crane Partner Oy:n uuden yritysilmeen, myynti- ja esitysmateriaalit kuten asiakirja- ja käyntikorttipohjat, PowerPoint-esitysteeman ja kokonaan uuden verkkosivuston. Logo ja…
Rappta Therapeutics hyödyntää RFM:n laajaa osaamista terveys-, lääke- ja hyvinvointialan markkinoinnissa ja viestinnässä. Suunnittelimme Rappta Therapeuticsille mm. logon ja yritysilmeen…
Super- ja luksusautojen brändinrakennus ja markkinointi eroaa perinteisten autoliikkeiden markkinoinnista. Kun merkkeinä on Ferrari, Maserati, Lamborghini tai Bugatti, ei tavalliset…
Henkilöbrändiä rakentaessa on tärkeää näyttää luotettavalta ja helposti lähestyttävältä. Toteutimme F1 -kilpaveneilijä Filip Romsille oman brändi-ilmeen, joka toimii niin Suomessa…
Suunnittelimme 60° North Design tuotemerkille brändi-ilmeen ja logon.
Suunnittelimme INS Works Oy:lle yritysilmeen, logon ja graafisen ohjeiston lisäksi standardisoidut asiakirjapohjat, muita markkinointimateriaaleja ja WordPress-verkkosivuston.
Toteutimme Pohjoismaissa ja Baltiassa toimivalle asianajotoimisto Magnusson Law:lle markkinointimateriaaliaalien uudistuksen ja lokalisoinnin kahdeksaan eri maahan. Projekti sisälsi niin prittimateriaalien kuin…
Toteutimme TRUMPF:in uuden responsiivisen verkkopalvelun ja lokalisoinnin Suomeen vuonna 2015. Se uusittiin jälleen syksyllä 2019 yhtiön uuden brändi-ilmeen mukaiseksi. Sivustolla…
Suunnittelimme jo vuonna 2002, silloin perustettavan Tampereen AutoCenterin yritysilmeen. Erityisesti Pirkanmaalla tutuksi tullut AutoCenter-logo ja visuaalinen ilme päivitettiin keväällä 2019.…
Suunnittelimme keittiö- ja kylpyhuonekalusteita maahantuovalle KIBA Oy:lle Deante-tuotemerkin lanseerauksen Suomeen. Lanseerauksen yhteydessä toteutettiin mm. markkinointimateriaalien lokalisointia kuten mallistoesitteiden suunnittelua ja…
Kansainvälisen KLINGER-konsernin viestintä on globaalisti tarkoin määriteltyä ja vaatii yhdenmukaisuutta riippumatta mediasta. Olemme suunnitelleet Klingerin Suomen yksikölle tuote-esitteitä, messuviestntää sekä…
Suojelu- ja tiedustelupalveluiden markkinoinnissa ehdottomasti oleellisinta on luotettavan yrityskuvan rakentaminen. Suunnittelimme Corpsec Oy:lle yritysilmeen, joka viestii yrityksen osaamisesta ja luotettavuudesta.…
Suunnittelimme Europutkelle uuden yritysilmeen sekä verkkosivut. Samalla uudistettiin yrityksen autojen teippaukset sekä messumateriaalit. Uudet WordPress-verkkosivut on suunniteltu erityisesti helpoksi ylläpitää…
Halusimme asiakkaamme Pharmac Finland Oy:n kanssa tehdä jotakin terveys- ja hyvinvointialalla normaalista poikkeavaa. Suunnittelimme Pharmacin lääkkeiden annosjakelupalvelulle, Oma-annospalvelulle, lämminhenkisen ja…
Arvokellot käyvät kaupaksi ympäri maailman. Kelloharrastajia on pelkästään Suomessa jo useita kymmeniä tuhansia ja harrastajien määrä lisääntyy jatkuvasti. Suunnittelimme Oulun…