Suunnittelu ja brändäys

Uniikki yritys- tai tuoteilme luo vankan pohjan kaikelle markkinoinnille ja viestinnälle.

Suunnittelu ja brändäys

Kilpailijoista erottautuminen on välttämätöntä. Brändisi täytyy siis olla muistettava, luotettava ja yksilöllinen. Suunnittelemme sinulle uniikin yritys- tai tuoteilmeen, joka luo vankan pohjan kaikelle markkinoinnille ja viestinnälle.

Taustatyö ja ideointi

Jotta tiedetään millaista mainontaa ja kenelle ollaan tekemässä, tutustumme aina yritykseen ja tuotteeseen, selvitämme kilpailijat sekä kohderyhmät. Ideoimme yhdessä asiakkaan kanssa mahdollisia uusia tapoja tehdä toimivaa markkinointia ja kuuntelemme mikä on aiemmin toiminut ja mikä ei.

Konseptointi ja pääviestit

Konseptisuunnittelulla kirkastetaan se mitä brändi edustaa ja tarjoaa. Konseptisuunnittelun tavoitteena on mainostoimiston ja asiakkaan yhteinen näkemys brändin imagosta, pääviesteistä, kohderyhmistä ja toimenpiteistä, jotka ovat toteutettavissa sovitussa budjetissa ja aikataulussa.

Logon ja brändi-ilmeen suunnittelu

Graafisen ilmeen suunnittelun tarkoituksena on luoda yritykselle tai tuotteelle yksilöllinen ja tunnistettava visuaalinen ilme. Logo ja liikemerkki voidaan suunnitella täysin puhtaalta pöydältä tai se voi olla olemassa olevan logon modernisointi säilyttäen brändin jo aiemmin saavuttaman tunnistettavuuden. Suunniteltua yritys- tai tuoteilmettä hyödynnetään kautta linjan verkkosivuilla, esitteissä, mainoksissa, tuotepakkauksissa, käyntikorteissa, sosiaalisessa mediassa ja kaikkialla missä yritys tai tuote näkyy ja kuuluu.

Graafisen ohjeiston ja brändikirjan toteutus

Graafinen ohjeisto on yritys- tai tuoteilmeen ja logon käytön "ohjekirja" yrityksen henkilökunnalle ja muille yrityksen aineistojen kanssa työskenteleville. Graafisessa ohjeistuksessa esitellään logo, sen käyttötavat eri tilanteissa, tunnusvärit ja typografia eli fontit, niiden leikkaukset ja muotoilut. Graafinen ohjeistus voi sisältää myös esimerkkejä logon käytöstä vaatteissa, autoissa, liiketilojen teippauksissa tai vaikka kahvimukissa. Yrityksen tai tuotteen brändi-ilmeestä voidaan laatia myös laajempi brändikirja (brand book) jossa esitellään tarkemmin visuaalisen ilmeen lisäksi ns. "tone of voice", eli brändin persoonallisuus ja arvot.

Markkinointisuunnitelman toteutus

Markkinointisuunnitelma sisältää yleensä ehdotuksen välittömistä kehitystarpeista sekä toimenpiteet lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä. Usein hyödynnetään ns. vuosikelloa, jossa huomioidaan mm. mahdolliset sesongit ja tapahtumat kalenterivuoden aikana.

Seuranta ja kehittäminen

Seuraamme yhdessä kanssasi miten toteutetut markkinointitoimenpiteet ja aineistot toimivat ja kehitämme niitä saavuttaaksemme parhaat mahdolliset tulokset. Teemme tarvittaessa päivitykset ja muutokset aineistoihin jotta materiaalisi pysyvät ajan tasalla.

Referenssejä brändinrakennuksesta

Pyydä tarjous!